Url Kısal ,Link Kısalt Şifrele ! KütüpHane.Net Türkiye'nin Bilgi Merkezi !

SEARCH

BLOG SEARCH / BLOGDA ARA

15 Aralık 2010 Çarşamba

AŞKIN HAÇSIZ SEFERİ


Sevgili komşum evoironi ile bir gün karşılaştık. Ayakkabılarının bağcıklarını bağlarken elindeki kitabı elime tutuşturdu "tutar mısın?" diye. Böyle tanıştık "Aşkın Haçsız Seferi"ile. Hemen kitabı kokladım ve sayfalarını çevirdim, altları çizilmiş çok satırla gözgöze geldim. Altı çizilen bir çok cümleler hoşuma gitti. Komşum da tavsiye etti, ben sevdim sende seversin dedi. Hemen alışveriş sepetime attım, 3 gün sonra buluştuk kitabımla. Çok seveceğimi bilerek başladım okumaya. Hemde okuma listem dururken, en başa alarak. Hislerimde yanılmamışım, gerçekten çok büyük bir zevkle, çok kısa bir zamanda okuyup bitirdim romanı okudum. Mor kalemimle altını çize çize okudum. Poyraz ile Duygu'nun aşkları konu. Bir aşk romanı. Yazarın yaşının çok genç olmasına rağmen çok doru ve güzel tespitleri var aşk ve evlilik konusunda. Poyraz ve Duygu en aşk dolu olduğu zamanlarda Çizgi ile Buğu, çaresiz zamanlarda Gölge Adam ve Gölge Kadın, en umursamaz zamanlarda ise Selim ve Nazan oluyorlar.

Kitapta altını çizdiklerim:
"…Oysa adam, kadından habersiz, yolda, arabada, nerede olursa olsun “Bakmama” oyunu oynuyordu kendince. Aslında sadece oyun değil; gönüllü sadakat körlüğü!.. Karşıdan güzel bir kadın gelirken “bakmayacağım” der, başını çevirirdi adam. Hatta inadına tam o anda, onu düşünür, onun buğulu bakışlarını kestane bir perde olarak indirirdi gözlerine. Baksa ne olacak ki, kimin umurunda, ama bakmazdı işte. Huzur dolardı içi. Yerine getirilen bir ibadet kıvamında. Mutlanırdı oracıkta. Gözlerine dek sadık kaldığı için ona…." (sayfa 53)

"-Aşk olduğu sürece yaşlanmayız ki.
- Her insan yaşlanır.
- Ama her insan aşık kalamaz." (sayfa 55)
"Ağır işçiydi onlar; herşeyi zihinlerinde, hemde kilit altında tutmak zorundaydılar." (sayfa 105)

Ve daha altını çizdiğim çok yer var, buraya sığdıramayacağım kadar. Ben bu romanı çok güzel bir psikolojide tam zamanında okuduğumu düşünüyorum. Belki de o yüzden benim en sevdiğim aşk romanlarında biri. Umarım sizde tam zamanında okuyup keyif alırsınız. Kesinlikle tavsiye ediyorum. Bu arada komşum evoironi sana sesleniyorum, bir ses ver, eğer takipteysen beni.
Kitabın Arkasındaki Not:
“... hoyratça aransa üstümüz
sinsice eşelense cebimiz
hiçbir şey çıkmazdı birbirimizden başka;
ne ihanete, ne sadakate
bulamazlardı bir kanıt
biz; birbirimize görünür
birbirimize kokardık...”
Onlar ki, bir çocuk kadar kirli, bir çocuk kadar temizdiler. Amsterdam’dan Hong Kong’a, Cihangir’den Bozburun’a, gittikleri her muhbir şehrin gözünü bağlayarak, saklandılar, kaçtılar, kendi dillerini, kendi dinlerini yarattılar...Onlar ki, ölümün serçeparmağına giren kıymıktı; şeytanın hıçkırık tutması; Tanrı’nın göz seğirmesi... Yegâne zaferleri ihanetleriydi.Onlar ki, onca zaman onca çaba, sadakatin ipine sarılarak çıktıkları kuyuya aşkın saçının teline tutunarak güle oynaya inerken, küstahça hadlerini aştılar: Birbirlerini birbirleri için yarattılar!..Bu onların hikâyesi. Buğu’nun ve Çizgi’nin...


Kitabın Adı: Aşkın Haçsız Seferi

Yazarı: Hakan İşçen
Sayfa Sayııs: 503
Yayınevi: Doğan Kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konya'nın teklif sistemi Konya Temizlik Şirketleri ingilizce öğrenmenin en kolay yolu Konya halı yıkama Konya organize halı yıkama Dış cephe cam temizliği Konya,Ankara,Antalya Nerede Nasıl ? KütüpHane.Net Türkiye'nin Bilgi Merkezi !

Popüler Yayınlar