Ana içeriğe atla

ULUBURUN GEMİSİ KÜLÇE ALTINLARI

DEFİNE--DEFİNECİLİK-DEFİNE İŞARETLERİ-DEFİNE İŞARET ÇÖZÜMLERİ-DEFİNE HARİTALARI-HAZİNELER-DEDEKTÖR-DEFİNE ARAMA ÇUBUKLARI YAPIMI-GPR-ALTIN-GÜMÜŞ-ELMAS-TILSIM-GİZEMLER-GÖMÜ-SİKKE-CİN-EŞKİYA BELGELERİ-MEZAR TÜRLERİ-HÖYÜK-TÜMÜLÜS-KAYA MEZARI-MEDENİYETLER-EFSANELER-DESTANLAR-BÜYÜ VE BÜYÜCÜLÜK-KEHANET-ÜNLÜ EŞKİYALAR-ARKEOLOJİ-TARİHTE PARA-TAKILAR-DOĞAL TAŞLAR-DARPHANE-MÜZELER HAKKINDA BİLGİLER-DİNİMİZ İSLAM-DEFİNE HABERLERİ-TÜRK DÜNYASI-MİTOLOJİ-HEYKEL-ANTİK MISIR-ANTİKA NÜMİZMATİK-TÜRKİYEDE ARKEOLOJİ-ANTİK BÖLGELER-ANTİK KENTLER-TARİH VE TARİHİN YARARLANDIĞI BİLİMLER-HORASAN-ÖLÇÜ VE AĞIRLIK BİRİMLERİ-ÖLÇME ALETLERİ-TARİHİ TİCARET YOLLARI-EBCED HESABI-İŞARET ÇÖZÜMLERİ-DEFİNE ARAMA YOLLARI-GİZEMLİ DEFİNERİ BULMA-HORASAN ÇÖZME-KAYA MEZARLARI- MEZAR-ROMA SİKKE-BİZANS SİKKE-GREEK SİKKE-TARİHİ ANTİK SİKKE VE PARALAR-ARKEOLOJİ VE DEFİNECİLİK ÜZERİNE HER TÜRLÜ BİLGİ DEFİNE SIRLARINDA

Uluburun Gemisi Külçeleri


Bundan 3300 yıl önce, zengin bir ticaret gemisi, Mısır sahillerinden kuzeye doğru denize açıldı.

Altın ve gümüş eserlerden, tonlarca ağırlığındaki bakıra kadar zengin bir yüke sahip olan gemi, muhtemelen bugünkü Suriye sahilindeki bir limana uğradı.

Kazıda çıkarılan silah çeşitlerine bakılırsa, gemide en azından üç farklı kültürden tüccar bulunuyordu.

Daha sonra gemi rotasını batıya çevirerek, Kıbrıs  sahillerine ulaştı. Buradan geminin en önemli yükü olan 10 tona yakın bakır külçeyi yükledi.

354 adedi öküz gönü dediğimiz şekilden oluşan bakır, yine gemideki 1 ton kalayla birleştirildiğinde, koca bir orduyu silahlandırabilecek kadar bronz malzemeye sahip olunacaktı.

Zamanın kral ve firavunlarının birbirlerine gönderdiği hediyeleri konu alan Amarna tabletlerindeki kadar zengin yüküyle, tarihe ışık tutacak gemimiz, Anadolu sahillerine geçerek yoluna devam etti.

Gemimizin yaşadığı talihsizliğin ne şekilde meydana geldiğini kesin olarak bilmiyoruz ama, Antalya yakınlarında bulunan Uluburun'da, kıyıdan 60 metre açıkta denizin derinliklerini boyladı.

Aradan tam 3300 yıl geçti. Geçen zaman içinde gemi çevresiyle bütünleşti, adeta tabiatın içine gizlendi

1982 yılında Kaptan Ahmet Güntaş'ın teknesinde süngerci olarak çalışan Mehmet Çakır, sünger avlamak için denizin derinliklerine daldığında, sualtı araştırmacılarının bahsetmiş olduğu kulaklı bisküitlere benzeyen, bakır külçeler yığınını farketti. Kaptan Ahmet Güntaş durumu Bodrum'daki sualtı araştırmacılarına bildirdi.

Oğuz Alpözen'in gemiyi tarihlendirmesinden sonra Sualtı Arkeolojisi Enstitüsü geminin kazısına başladı, 1984 yılında George Bass ile başlayan kazı, Türk arkeolog Cemal Pulak başkanlığında 11 yıl devam etti ve batığa 22.500 dalış gerçekleştirildi

3300 yıllık geçmişi ile kazısı yapılan dünyanın en eski gemisi Uluburun batığının maketi ve eşsiz değerdeki eserleri, bugün Bodrum Kalesinde sergileniyor

1984 yılında Uluburun Batığının Kazısı başladı...

Suyun altında geçirdikleri 33 asır içinde deniz dibiyle bütünleşen eserleri su üstüne çıkarmak araştırmacıların en zor göreviydi.

Denizin 50 metre derinliğindeki bu sessiz dünyada, kazı ekibi yılmadan on bir yıl çalıştı.

Eserler sudan çıkar çıkmaz konservasyon çalışmaları başlıyordu.

Eserlerin Virazon teknesine taşınıldığı sırada yaşanan görüntüler, bronz çağında da buna benzer olmalıydı. Bakır külçeler omuzlarda taşınarak, birer birer geminin güvertesine yerleştirildi. Tıpkı geçmişte olduğu gibi, geminin güvertesine zarar vermelerini önlemek için hasırlar konuldu. Külçelerin dengesinin sağlanması amacıyla ufak tahta parçalar kullanıldı. Virazon teknesinde gerçekleştirilen bu işlemler, 3300 yıl önceki insanların yaşamış oldukları zorluklar ve geliştirmiş oldukları yöntemler hakkında fikir vermekteydi.

Külçeler yarım kalan yolculuğuna başladı, ancak bu sefer başka bir limana doğru...

Gemi Bodrum'a vardığında ekip eserleri tek tek müzedeki konservasyon laboratuarına taşıdılar.

Yıllarca sürecek konservasyon ve restorasyon çalışmaları başlayıncaya kadar külçeler tatlı su tanklarına yerleştirildiler.


Patricia Sıbella
-Sualtı Arkeoloğu-
"Gemide on ton kadar külçe vardı. Bu külçeler bakırdan yapılmıştı. Bakırın o tarihlerde Kıbrıs'tan geldiğini biliyoruz. Bu şaşırtıcı değil, çünkü Kıbrıs maden ocaklarıyla tanınmış bir yerdi. Burada gördüğünüz külçelerin hepsi size aynı geliyor olabilir ama aslında çok farklılar. İki tip külçe var. Bu görmüş olduklarınız, dört tane tutamağı olan külçeler. Bununla beraber iki tutamaklı külçeler de var.

Külçeler öküz gönü şeklinde tanımlanıyordu. Burada temelde yanlış bir adlandırma söz konusu. Külçelerin şekli öküz postuna benzetiliyordu ve bu yüzden külçeler öküz gönü olarak tanımlandırılıyordu. Bir diğer neden de, külçelere biçilen parasal değer sistemiyle ilgiliydi. Daha sonra nedenlerin bunlarla ilgili olmadığını keşfettik. Külçeler daha çok elle taşımayı kolaylaştırmak amacıyla böyle tasarlanmıştı. Ayrıca, Kıbrıs'taki gemilere atların veya eşeklerin sırtlarına bağlanarak taşınan külçeler, bu biçimleriyle taşıma sırasında kolaylık sağlıyor olmalıydı.

Burada farklı tip bir külçe görüyoruz. Bu, Uluburun batığında bulunmuş olan tek örnek. Bu külçe de bakırdan yapılmıştı. Ve diğer külçeler gibi yüzde 95 saflıktaydı.

Burada gördüğmüz gibi külçenin yüzeyi oldukça sert, ama bu, diğer külçelerden tamamen farklı.

Gördüğünüz gibi burada bir oluk var. Alt tabaka, ikinci tabaka üzerine dökülürken daha önceden dışarıya doğru biraz taşmış durumda görülüyor. Sıcak metal ile soğumuş olan metal arasındaki yoğunluk farkından dolayı, bir çekim gücü geçekleşerek burada bir oluk oluşmuş. Külçeleri alt tabakalı ve üst tabakalı ya da sert yüzey ve pürüzsüz yüzeye sahip olanlar diye ayırıyoruz. Üst yüzey, alt tabakadakinden farklılık göstermekte. Bakırın döküldüğü kalıbın ilk tabakasını oluşturan yüzey pürüzsüz olur. Üzerine dökülen ikinci tabakanın yüzeyi havayla temas ettiğinden, üzeri kabarcıklı ve girintili çıkıntılı.

Burada sizlere gemiye benzeyen çok değişik bir işareti göstermek istiyorum. Daha yakından bakılırsa, çizgilerin güverte ve yelkene benzediği görülebilir. Bunlara benzer başka örnekler de var. Üzerinde işaretler bulunan külçelerin hepsi, gemide aynı pozisyonda yerleştirilmişti. Bütün külçeler, geminin arka tarafına doğru bakıyordu.

Müzedeki külçelerin üzerinde çalışıldıktan ve çizimleri yapıldıktan sonra, külçeler arasında mukayese yapabilmek için çalışmalara başladık. Burada daha önce size göstermiş olduğum yelkenli gemiyi görüyorsunuz. Şekilde yelkeni simgeleyen çizgi açıkça görülebiliyor. Bütün bu işaretleri bilgisayara geçireceğiz.

Ve burada, bilgisayarda yapılan çalışmalardan sonra, ortaya çıkardığımız bazı işaretlerden örnekler var. Bunların hepsi birbirinden farklı. Bu işaretlerin bazıları denizle ilgili. Burada bir balık görüyorsunuz, bu bir olta ucu, ve yine balıkçılıkta kullanılan bu üç başlı zıpkın, hep denizle bağlantılı olan işaretleri simgeliyor..."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DEFİNE İŞARETLERİ ANLAMI VE ÇÖZÜMLERİ

DEFİNE--DEFİNECİLİK-DEFİNE İŞARETLERİ-DEFİNE İŞARET ÇÖZÜMLERİ-DEFİNE HARİTALARI-HAZİNELER-DEDEKTÖR-DEFİNE ARAMA ÇUBUKLARI YAPIMI-GPR-ALTIN-GÜMÜŞ-ELMAS-TILSIM-GİZEMLER-GÖMÜ-SİKKE-CİN-EŞKİYA BELGELERİ-MEZAR TÜRLERİ-HÖYÜK-TÜMÜLÜS-KAYA MEZARI-MEDENİYETLER-EFSANELER-DESTANLAR-BÜYÜ VE BÜYÜCÜLÜK-KEHANET-ÜNLÜ EŞKİYALAR-ARKEOLOJİ-TARİHTE PARA-TAKILAR-DOĞAL TAŞLAR-DARPHANE-MÜZELER HAKKINDA BİLGİLER-DİNİMİZ İSLAM-DEFİNE HABERLERİ-TÜRK DÜNYASI-MİTOLOJİ-HEYKEL-ANTİK MISIR-ANTİKA NÜMİZMATİK-TÜRKİYEDE ARKEOLOJİ-ANTİK BÖLGELER-ANTİK KENTLER-TARİH VE TARİHİN YARARLANDIĞI BİLİMLER-HORASAN-ÖLÇÜ VE AĞIRLIK BİRİMLERİ-ÖLÇME ALETLERİ-TARİHİ TİCARET YOLLARI-EBCED HESABI-İŞARET ÇÖZÜMLERİ-DEFİNE ARAMA YOLLARI-GİZEMLİ DEFİNERİ BULMA-HORASAN ÇÖZME-KAYA MEZARLARI- MEZAR-ROMA SİKKE-BİZANS SİKKE-GREEK SİKKE-TARİHİ ANTİK SİKKE VE PARALAR-ARKEOLOJİ VE DEFİNECİLİK ÜZERİNE HER TÜRLÜ BİLGİ DEFİNE SIRLARINDA...http://www.definesirlari.com

DEFİNE İŞARETLERİN ÇÖZÜMÜ,,


Aile Putu


Topluca yapılan yemin işaretidir.İstavroz da de…

DEFİNE İŞARETLERİN ANLAMLARI VE ÇÖZÜMLERİ

DEFİNE--DEFİNECİLİK-DEFİNE İŞARETLERİ-DEFİNE İŞARET ÇÖZÜMLERİ-DEFİNE HARİTALARI-HAZİNELER-DEDEKTÖR-DEFİNE ARAMA ÇUBUKLARI YAPIMI-GPR-ALTIN-GÜMÜŞ-ELMAS-TILSIM-GİZEMLER-GÖMÜ-SİKKE-CİN-EŞKİYA BELGELERİ-MEZAR TÜRLERİ-HÖYÜK-TÜMÜLÜS-KAYA MEZARI-MEDENİYETLER-EFSANELER-DESTANLAR-BÜYÜ VE BÜYÜCÜLÜK-KEHANET-ÜNLÜ EŞKİYALAR-ARKEOLOJİ-TARİHTE PARA-TAKILAR-DOĞAL TAŞLAR-DARPHANE-MÜZELER HAKKINDA BİLGİLER-DİNİMİZ İSLAM-DEFİNE HABERLERİ-TÜRK DÜNYASI-MİTOLOJİ-HEYKEL-ANTİK MISIR-ANTİKA NÜMİZMATİK-TÜRKİYEDE ARKEOLOJİ-ANTİK BÖLGELER-ANTİK KENTLER-TARİH VE TARİHİN YARARLANDIĞI BİLİMLER-HORASAN-ÖLÇÜ VE AĞIRLIK BİRİMLERİ-ÖLÇME ALETLERİ-TARİHİ TİCARET YOLLARI-EBCED HESABI-İŞARET ÇÖZÜMLERİ-DEFİNE ARAMA YOLLARI-GİZEMLİ DEFİNERİ BULMA-HORASAN ÇÖZME-KAYA MEZARLARI- MEZAR-ROMA SİKKE-BİZANS SİKKE-GREEK SİKKE-TARİHİ ANTİK SİKKE VE PARALAR-ARKEOLOJİ VE DEFİNECİLİK ÜZERİNE HER TÜRLÜ BİLGİ DEFİNE SIRLARINDA...http://www.definesirlari.com

Her işaret define işareti değildir aşağıdaki bu yazıda işaretler hakkında temel bilg…

ALÜMİNYUM ÇUBUK /BAKIR ÇUBUK/PİRİNÇ ÇUBUK/GÜMÜŞ ÇUBUK YAPIMI

DEFİNE--DEFİNECİLİK-DEFİNE İŞARETLERİ-DEFİNE İŞARET ÇÖZÜMLERİ-DEFİNE HARİTALARI-HAZİNELER-DEDEKTÖR-DEFİNE ARAMA ÇUBUKLARI YAPIMI-GPR-ALTIN-GÜMÜŞ-ELMAS-TILSIM-GİZEMLER-GÖMÜ-SİKKE-CİN-EŞKİYA BELGELERİ-MEZAR TÜRLERİ-HÖYÜK-TÜMÜLÜS-KAYA MEZARI-MEDENİYETLER-EFSANELER-DESTANLAR-BÜYÜ VE BÜYÜCÜLÜK-KEHANET-ÜNLÜ EŞKİYALAR-ARKEOLOJİ-TARİHTE PARA-TAKILAR-DOĞAL TAŞLAR-DARPHANE-MÜZELER HAKKINDA BİLGİLER-DİNİMİZ İSLAM-DEFİNE HABERLERİ-TÜRK DÜNYASI-MİTOLOJİ-HEYKEL-ANTİK MISIR-ANTİKA NÜMİZMATİK-TÜRKİYEDE ARKEOLOJİ-ANTİK BÖLGELER-ANTİK KENTLER-TARİH VE TARİHİN YARARLANDIĞI BİLİMLER-HORASAN-ÖLÇÜ VE AĞIRLIK BİRİMLERİ-ÖLÇME ALETLERİ-TARİHİ TİCARET YOLLARI-EBCED HESABI-İŞARET ÇÖZÜMLERİ-DEFİNE ARAMA YOLLARI-GİZEMLİ DEFİNERİ BULMA-HORASAN ÇÖZME-KAYA MEZARLARI- MEZAR-ROMA SİKKE-BİZANS SİKKE-GREEK SİKKE-TARİHİ ANTİK SİKKE VE PARALAR-ARKEOLOJİ VE DEFİNECİLİK ÜZERİNE HER TÜRLÜ BİLGİ DEFİNE SIRLARINDA

 1-Yapımı: Malzeme olarak 1.5-2mm'lik bakır,alüminyum,pirinç ve gümüş çubuk kullanılabilir.Hep side çalışır. an…